۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۹۵۸۵۱
معاون دبیرکل «نجبا» در گفت وگو با رسا:

بازگشت به دوران شاه آرزویی محال است | رابطه عاطفی امام خمینی و شهید صدر

بازگشت به دوران شاه آرزویی محال است | رابطه عاطفی امام خمینی و شهید صدر
معاون دبیرکل «نجبا» تلاش برخی جریان‌ها برای بازگشت ایران به دوران حکومت پهلوی را آرزویی دست نایافتنی دانست.

شیخ یوسف الناصری معاون دبیرکل مقاومت اسلامی «نجبا» در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا بیان داشت: شخصیت امام خمینی(ره) نه تنها برای دوره کنونی اهمیت دارد، بلکه این شخصیت برای همه امت ها اعم از امت های عربی و اسلامی حائز اهمیت است به گونه ای که تحولاتی که امروزه در عراق، ایران و جهان اسلام شاهد آن هستیم، همه تحت تأثیر این شخصیت الهی قرار دارد. امام خمینی شخصیتی است که در میان امت اسلامی و ملت قهرمان ایران که رژیم طاغوتی را سرنگون کرد و به ندای امام لبیک گفت، بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و در نبود ایشان، این ملت همچنان با رهبری شاگردش یعنی حضرت آیت الله خامنه ای به راه خود ادامه می دهد.

معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نجبا در ادامه افزود: با اینکه جمهوری اسلامی حدد چهل  سال است که از سوی ابرقدرت ها در محاصره و فشار است، ولی با این وجود پیشرفت های گسترده و آینده ای روشنی رقم زده است و این چهل سال نقطه آغازین کشوری مستقل و قوی با رهبری آیت الله خامنه ای، حضور سپاه پاسداران و دیگر مسؤولان است. این انقلاب، پیروزی بزرگ و تاریخی برای ملتی است که به جهان اعلام کرد که ما می توانیم مقاومت کنیم و محور جدید برای رهبری مستضعفان و انقلابیان جهان تعریف کنیم.

شیخ یوسف الناصری خاطر نشان ساخت: ایران کنونی نه تنها دیگر به دوره شاه بازنخواهد گشت، بلکه تغییراتی که امروزه در جهان شاهد آن هستیم را تحت تاثیر خود قرار داده و به کشوری با ثبات و به یکی از ستون های صلح و ثبات در جهان تبدیل شده است. هر کس با محور ایران نباشد، قطعا به محور شیطانی با رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی نزدیک شده است.

وی با اشاره به روابط حسنه ملت عراق و ایران گفت: عراق، ایران را کشور برادر با مرجعیت دینی واحد می داند و سپری شدن 40 سال از عمر پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیک می گیرد و از این انقلاب تأسیس حکومت و استقلال را آموخته است. ملت عراق بیش از پیش نیازمند استفاده از تجربه و دستاوردهای ایران است؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران محور اساسی برای حمایت از همه ملت های منطقه است.

این مقام مسؤول در جنبش نجا در ادامه به رابطه شهید محمد باقر صدر با امام خمینی اشاره کرد و گفت: آیت الله محمد باقر صدر هر چند که عراقی الاصل بود، ولی به واسطه ارتباط عاطفی عمیقی که با امام خمینی داشت، به یکی از پیشگامان رهبران انقلاب اسلامی تبدیل شد. ایشان با نبوغی که داشت، توانست شاگردانی از جمله آیت الله هاشمی شاهرودی تربیت کند که پست های حساسی در جمهوری اسلامی بر عهده داشتند. آیت الله صدر شاگردان خود را به ایران گسیل داشت تا در کنار ملت ایران از انقلاب اسلامی دفاع کنند و در برپایی آن مساهمت کنند. اینکه وی فرموده بودند در امام خمینی ذوب شوید همانگونه که ایشان در اسلام ذوب شد، ناظر بر ارتباط عمیق ایشان با حضرت امام است که موجب انسجام و اتحاد ملت ایران و عراق شد.

شیخ یوسف الناصری در پایان با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در مواجهه با محور شرّ در منطقه اظهار داشت: امام خمینی فرموده بودند که میزان درستی سیاست خارجی ایران، نحوه ارتباط  رژیم های مرتجع عربی با این کشور است. خشم عربستان سعودی از انقلاب اسلامی طی چهل سال اخیر نشانه نقش صحیحی است که ایران با سیاست خارجی خود برای مواجهه با محور شرّ ایفا می کند. امروزه انقلاب اسلامی موجب استقلال ایران در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، نظامی و اقتصادی شده است که این مسئله موجب شده تا  ایران به قلب محور مقاومت تبدیل شود و بر حرکت های انقلابی در آمریکا ی لاتین، جهان عرب و شرق آسیا  تاثیر بگذارد./983/ب901/ر

ارسال نظرات